Lugu Võrust, Jurmalast ja Riiast. Piltidega.

Nädala jagu puhkust on mööda saanud. Jaanid veetsime Võrumaal ning esimest korda elus sai ka paraadil käidud. Rahvast oli palju ja rongkäigust õnnestus lähemalt silmitseda vaid veokite kolonni, mis ootas liikumahakkamist Vabaduse tänaval. Peab tõdema, et tegelikult see oligi palju huvitavam, sest kõndivad inimesed vs seisvad masinad võistluses kaldub minu eelistus siiski tugevalt sõidukite poole.

soomuk

Lõpuks võtsime suuna Tamula poole, kus toimus kogu paraadil olnud sõjatehnika väljanäitus. Oli põnev küll, kuigi ei saa mainimata jätta, et on ka natuke rahutukstegev, et selliseid asju (st sõjatehnikat) maailmas vaja on. Kergelt kõhe tunne oli juba rongkäigu ajal, kui erinevad lennukid valju kõminaga üle lendasid. Aga see selleks. Huvitav oli uudistada sellegipoolest. Kõhutäiteks pakuti rahvale suppi. Jäätist sai väiksest A&O kauplusest osta.

Põnev demo oli PPA päästekopteri meeskonna poolt, kes järve kohal veepäästet tegid. Langevarjurid tegid kuppelvarjudega hüppeid ja maandusid järve. Esimese portsu varjureid tõid kaldale paadid. Viimane langevarjur toodi järvelt ära kopteriga. Paraku sellest, et selline veepäästedemo tuleb, ürituse käigus üldse rahvast ei teavitatudki. Meie teadsime vaatama jääda vaid seetõttu, et Vats juhuslikult kuulis, kuidas üks piloot mingitele huvilistele sellest rääkis. Aga võib-olla nad ei tahtnudki palju pealtvaatajaid.

langevarjurid

ppa-pääste

Õhtul käisime otsisime, et kas leiame kuskilt mingi jaanitule, aga paraku polnud see ettevõtmine tulemuslik. Koduaedades olid lõkked küll, aga sinna oleks veits kahtlane olnud ligi astuda. Näiteks nägime, kuidas ühes aias tuli põles, aga kedagi polnud. Mõtlesime, et oleks ülinaljakas, kui auto kinni peaks ja hoovi selle lõkke äärde läheks ning majaelanikud toaaknast vaatavad, et kes need hullud on. Teine idee oli see, et imbuks mõne seltskonna lõkke juurde ja kui keegi hämmastunult uurib, et mis me tahame, siis ütleks, et Toomas kutsus. See aasta siis ilma lõkketa.

Järgmine päev oli kergelt pilves ning hommikut alustasime suplusega Kubija järves. Edasi venis päev üliaeglaselt. Otsustasime lõpuks, et käime tiiru Tartus. Jalutame ja käime näiteks poodides. Noh, kõik poed peale Kaubamaja olid sellel päeval suletud. Mis on muidugi igati positiivne. Kaubamaja toidupoest valisime kokku kena koogivaliku ja läksime parki seda nautima. Hiljem veel jalutasime veidi ning siis võtsime suuna tagasi Võrru.

koogid

Laupäeval tegime korraliku lebamisfestivali. Hommikul läksime Kubijale. Kuna juba kella 10 ajal oli küllaltki palav ning aina soojemaks tõotas minna, siis tegin kohe ära ka jooksu. Tagasihoidlik 4,7 kilomeetrit, kuid asi seegi. Hakkasin jälle oma Hobbi saagat lugema. Vahepeal oli selle lugemisse päris pikk paus tekkinud, aga Võrus käimine mõjub alati lugemissoolikale stimuleerivalt ning nüüd olen jälle loost haaratud.

lake

Pühapäeva lõuna paiku alustasime sõitu Jurmalasse. Hää hõre liiklus tegi sõitmise mõnusaks. Teel tegime ühe lühikese WC-pausi, mille käigus autost väljumine meenutas sauna leiliruumi astumist. Õues oli 35 kraadi sooja. Jurmalas panime kraami hotelli ära ning läksime randa. Rahvast oli küll palju, kuid polnud üldse mingit küünarnukitunnet või ohtu, et kellegi võileivale astuks või kellegi päikesekreemipudeli otsa koperdaks. Esmaspäeva esimese poole veetsime Riias, õhtu aga jälle Jurmalas. Ning täna jõudsime hilisel pärastlõunal juba tagasi koju.